wydarzenia Kraków 7 maja 2016

25 lat Szkoły Muzycznej I-stopnia im. H. H. Baranowskiego w Krakowie

Zespół wokalny "Wiolinki" - prowadzenie: Bożena Szopa (foto: dzięki uprzejmości organizatora)

Na zdjęciu zespół wokalny “Wiolinki” – prowadzenie: Bożena Szopa (foto: dzięki uprzejmości organizatora)

Pierwsza cześć jubileuszu to spora dawka wiadomości o szkole, a druga to już sama przyjemność dla melomanów, ale też coś więcej. Nie wiem jak to nazwać: zachwyt + zdumienie + podziw + szacunek dla młodych ludzi którzy pomimo dysfunkcji wzroku potrafią być za pan brat z muzyką, śpiewem i tańcem.

Wyobraźcie sobie Państwo scenę i widownię pogrążoną w ciemności a wypełnioną muzyką fortepianową, to młodzi pianiści bez nut i światła, nie widzący klawiatury, grają czując muzykę i instrument. Mały Bartek Krajewski grający na akordeonie z udziałem orkiestry składającej się z muzyków wolontariuszy pod batutą Moniki Bachowskiej zachwycił na pewno nie tylko mnie. Brawurowe wykonanie The Entertainer Scotta Joplina przez zespół perkusyjny Crash wywołało na widowni burzę oklasków. Mysi koncert zespołu Wiolinki przygotowany przez moją koleżankę Bożenę Szopę, pedagoga szkoły muzycznej (która w trakcie koncertu a to dyrygowała, a to akompaniowała przy fortepianie, to znowu grała na flecie lub śpiewała) ujął swoją subtelnością i spontanicznością. Wielkie uznanie dla wszystkich wykonawców którym przyświeca hasło wymagaj od siebie więcej nawet gdyby inni od Ciebie nie wymagali.

Podziwiając młodych artystów sądzę, że grono pedagogiczne jest wymagające, ale też wkładające w swoją pracę bardzo dużo serca. Dyrektorem szkoły muzycznej jest Pani Małgorzata Bała. Serdeczne gratulacje i szacunek dla Pani dyrektor i całego grona pedagogicznego. Na koniec pełny Koncertu Galowego, bo każdy z wykonawców i pedagogów zasługuje na wyróżnienie.

 

P R O G R A M
25-lecia Szkoły Muzycznej I stopnia im. Mjr. Hieronima Henryka Baranowskiego
przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących
w Krakowie

Zespół Pieśni i Tańca Kraków
Jan Stefani – Polonez i Krakowiak z opery Krakowiacy i Górale
Opracowanie muzyczne i przygotowanie zespołu – Bożena Szopa

Powitanie, rys historyczny szkoły

Dziecięca grupa rytmiczna
Camille Saint-Saëns – Akwarium z Karnawału zwierząt
Choreografia i przygotowanie zespołu – Małgorzata Kafara

Działalność artystyczna szkoły
Zespół muzyki dawnej Minstrele
Mikołaj Gomółka – Psalm nr 29 Nieście chwałę mocarze ze zbioru Melodie na psałterz polski (do słów Jana Kochanowskiego) Przygotowanie zespołu i opracowanie muzyczne – Bożena Szopa

Absolwenci

Karol Radwan – fortepian (absowent z roku 2011)
Fryderyk Chopin – Polonez A-dur op. 40 nr 1

Wspomnienie o Mieczysławie Koszu

Grzegorz Dowgiałło – fortepian jazzowy, śpiew
(absolwent z roku 2004)
Oscar Levant / Edward Heyman – Blame it on my youth
Zespół wokalny Gama
Joanna Wiśnios – Do pani Muzyki
Przygotowanie zespołu – Małgorzata Kafara / Katarzyna Hrynkiewicz
Opracowanie orkiestrowe – Waldemar Król

Chór szkolny Allegria
Everybody sing freedom (melodia tradycyjna, negro spirituals)
Przygotowanie chóru – Beata Klimek
Opracowanie orkiestrowe – Stanisław Rzepiela

Mateusz Kondrat – organy
Léon Boëllman – Suita gotycka
Przygotowanie – Elżbieta Rajchel
Opracowanie orkiestrowe – Emil Wojtacki

Wioletta Brągiel, Aleksandra Koperny, Julia Zawrzykraj – fortepian
Marta Ptaszyńska – Pierwszy śnieg, Taniec bałwana, Tęcza
z cyklu Cztery pory roku
Przygotowanie – Agata Widłak
Opracowanie orkiestrowe – Stanisław Rzepiela

Kinga Kasprzyk i Szymon Szeliga – skrzypce
Dorota Obijalska / Marcin Wawruk – Przedostatni dyliżans
Przygotowanie – Jolanta Trzop
Opracowanie orkiestrowe – Waldemar Król

Marcin Wójcik – fortepian (absolwent z roku 2009)
Fryderyk Chopin – Nokturn Es-dur op. 9 nr 2
Przygotowanie – Andrzej Panasiuk
Opracowanie muzyczne – Waldemar Król

Mariola Stopińska – saksofon
Dymitr Szostakowicz – Walc nr 2 z II Suity jazzowej
Przygotowanie – Ryszard Cieśla
Opracowanie orkiestrowe – Waldemar Różański

Dawid Bućko – fortepian ; Szymon Wasiłowicz – śpiew
Jan Sebastian Bach – Musette
Przygotowanie – Waldemar Różański
Opracowanie orkiestrowe – Waldemar Różański

Bartłomiej Krajewski – akordeon
Eduardo Di Capua – O sole mio
Przygotowanie – Piotr Marczak
Opracowanie orkiestrowe – Waldemar Król
Zespół perkusyjny Crash
Scott Joplin – The Entertainer
Przygotowanie zespołu – Janusz Świerkosz
Opracowanie orkiestrowe – Marcin Pączkowski

Zespół Wokalny Wiolinki
Bożena Szopa – Mysi koncert
Przygotowanie zespołu – Bożena Szopa
Opracowanie orkiestrowe – Waldemar Król

Natalia Lewandowska – śpiew; Piotr Michuta – akordeon
Waldemar Kazanecki (muz.) / Agnieszka Osiecka (sł.) – Od nocy do nocy
Przygotowanie – Małgorzata Bała, Oskar Gut
Opracowanie orkiestrowe – Marcin Pączkowski

Szymon Wasiłowicz – śpiew
Bert Kaempfert (muz.) / Charles Singleton, Eddie Snyder (sł.) – Strangers in the night
Przygotowanie – Małgorzata Bała
Opracowanie orkiestrowe – Waldemar Różański

Lekcja pokazowa
Temat zajęć: Wolfgang & Amadeusz – Marsz Tyniecki

Orkiestra pod batutą Moniki Bachowskiej:
I skrzypce: Maria Gołdasz, Karolina Lubomirska, Małgorzata Mikosz – Piotrowicz, Anna Ryszka, Gabriela Szmigel, Barbara Wilkońska – Firlet, Justyna Zinkiewicz,
II skrzypce: Gracjan Andrasz, Monika Dudek – Wójtowicz, Piotr Dudlej – Sanojca, Urszula Krawczyk, Gabriela Matuła, Agnieszka Otręba
Altówka: Jadwiga Karpała, Monika Turek, Klaudia Wrzecionek
Wiolonczela: Łucja Bogacz – Rajda, Marek Kozień, Józef Marek, Leszek Pacanek, Tomasz Wójcik, Krzysztof Wójtowicz
Kontrabas: Michał Krawczyk, Marek Lewandowski
Flet: Andrzej Firlet, Ewa Ostrowska, Bożena Szopa
Obój: Kamil Kuc
Klarnet: Ryszard Cieśla, Zuzanna Honisz, Szymon Wójcik
Fagot: Wojciech Korzeń, Maciej Rygielski
Waltornia: Kinga Lupa, Tomasz Salamon, Paweł Siedlik
Trąbka: Paweł Gajewski, Martin Jung, Marcin Szymański
Puzon: Arkadiusz Bała, Przemysław Gaweł, Klaudiusz Otręba, Grzegorz Salamon
Akordeon: Piotr Marczak
Fortepian: Jagoda Gołdasz, Waldemar Różański, Bożena Szopa
Gitara basowa: Mateusz Honisz
Instrumenty perkusyjne: Piotr Przewoźniak, Leszek Ryński, Janusz Świerkosz

W zespołach występują:
Jakub Aziewicz, Andrzej Barć, Wiktor Batek, Mieczysław Bąk, Martyna Bębenak, Zuzanna Bębenek, Agata Bigaj, Julia Bochenek, Wioletta Brągiel, Krzysztof Ciastoń, Martyna Ciężadło, Mateusz Cieżadło, Amelia Duc, Karolina Durbas, Krzysztof Ekstowicz, Jagoda Gołdasz, Filip Grabacki, Jan Gunajew, Julia Gunajew, Julia Gut, Konrad Heksel, Maja Hojda, Michał Jagiełło-Wolsza, Danuta Janda, Alicja Jarek, Marcin Joneczko, Kinga Kasprzyk, Maria Kasprzyk, Anastazja Kawulok, Maja Kiepura, Michał Kiepura, Mateusz Kondrat, Aleksandra Koperny Julia Kuc, Eliza Kumela, Daniel Kurlit, Natalia Lewandowska, Sandra Matysiak, Jagoda Merynda, Piotr Michuta, Gabriela Mielczarek, Julia Mielniczek, Anita Mikołajczyk, Wiktoria Mikołajczyk, Mateusz Modrzejewski, Kamil Moskal, Antoni Pająk, Michał Pałka, Wiktoria Papis, Dominik Pawlus, Jakub Piechnik, Anna Pilarska, Mateusz Popis, Olga Rzehak, Adam Salawa, Karolina Samoćko, Franciszek Sitko, Marta Skalimowska, Adrianna Sroczyk, Marcel Suder, Katarzyna Szczodrak, Szymon Szeliga, Bożena Szopa, Karolina Szopa, Aleksandra Szot, Rafał Szwabowski, Kamil Szymański, Michalina Szymkiewicz, Michał Szymusiak, Paweł Tokarz, Zuzanna Tokarz, Dorota Wach, Maciej Walczak, Szymon Wasiłowicz, Mateusz Wieczorek, Wiktoria Wielowska, Dominika Wolańska, Wiktoria Wostal, Mariusz Wójcik, Julia Zawrzykraj, Maria Zych

Prowadzenie koncertu: Przemysław Kielar

W przesłaniu naszego serwisu możemy przeczytać, “piszemy i wspieramy  wykonawców oraz wydarzenia które są wartościowe ale omijają pierwsze strony gazet i portali internetowych”. Tak też stało się tym razem. Na koncercie nie mogłem być, czego bardzo żałuję. Bardzo pochlebne opinie o koncercie, ale przede wszystkim o Szkole Muzycznej I stopnia im. Mjr. Hieronima Henryka Baranowskiego przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących w Krakowie usłyszałem od wielu osób. Większość z nich dowiedziała się o istnieniu tej wspaniałej instytucji dopiero przy okazji jubileuszowego koncertu. To działalność mało znana szerokim odbiorcom – a bardzo szkoda. Nie można tu mieć pretensji do samej szkoły, pewnie nie ma w niej budżetu na działalność Public Reltions. Pretensje można mieć do instytucji zajmujących się promocją kultury w naszym mieście. Promowane są bzdurne projekty a te, naprawdę wartościowe, muszą z trudem się przebijać…

Andrzej Wodziński – redaktor naczelny

Share

podobne publikacje

  • Jadwiga 8 maja 2016 at 16:20

    Wspaniałe, cudowne i niesamowite wydarzenie. Uważam, że takie przedsięwzięcia godne są większej uwagi włodarzy miasta, zarządzających kulturą a także mediów. Koncert bez większego echa w radiu, telewizji, prasie i internecie. Wielkie brawa i wyrazy szacunku dla wszystkich zaangażowanych w dzaiałalność Szkoły., uczestników i pedagogów,