fotogaleria recenzje wydarzenia Kraków 23 listopada 2018

Tak Brzmi(ało) Miasto 2018 – relacja i fotorelacja

Za nami kolejna już edycja “konferencjo – festiwalu” Tak Brzmi Miasto, imprezy organizowanej przez Fundację Krakowska Scena Muzyczna. To cykliczne wydarzenie z roku na rok rozwija się, dorośleje i dojrzewa. Inicjatywa  ma na celu rozwijanie, promowanie i wspomaganie “krakowskiej sceny muzycznej”. Tegoroczna edycja pokazała … że są na dobrej drodze.

Tym razem wydarzenie poświęcone było edukacji. Weekend wypełniony był panelami, warsztatami i koncertami, w których wzięło udział ponad 220 osób. Tak Brzmi Miasto gościło prawie 50 panelistów i wykładowców, 60 delegatów z mediów, wytwórni, wydarzeń i instytucji oraz uczestników z krakowskiego środowiska muzycznego. Ci ostatni przybyli licznie, ale biorąc pod uwagę ilość zespołów i “praktykujących” muzyków, wydaje się, że frekwencja powinna być lepsza. Muzyczny Kraków przygląda się temu wydarzeniu i z roku na rok liczba uczestników jest większa. Rośnie również “atrakcyjność” dwudniowej imprezy.

Wydarzenie jest bardzo potrzebne “miastu”, rozwija się i każda następna edycja jest lepsza. Na konferencji Tak Brzmi Miasto odbyła się także konferencja prasowa, inaugurująca innowacyjny, 2-letni projekt wsparcia branży muzycznej Tak Brzmi Miasto: Inkubator. Wzięli w niej udział: Anna Ceynowa (Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego), Magdalena Doksa-Tverberg (Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego Kraków), Szymon Wyrembak (Centrum Kultury Dworek Białoprądnicki), Maja Łopuszyńska (Krakowskie Biuro Festiwalowe), Hubert Kozera (Łódzkie Centrum Wydarzeń), Leszek Biolik (Kurator projektu), Paweł Hordejuk (Kurator projektu), Tomasz Lipiński (Stowarzyszenie Autorów ZAiKS / Music Export Poland), Marek Hojda (Music Export Poland), Jeff Thompson (Un-Convention), Georges Perot (European Music Day) oraz Michał Wójcik (Krakowska Scena Muzyczna).

Tak Brzmi Miasto: Inkubator kierowany jest do obiecujących zespołów, ich menadżerów oraz muzyków, którzy sami chcą zarządzać swoją karierą.

To rodzaj “lotnej akademii biznesu muzycznego”, która będzie odbywać się cyklicznie w 4 miastach Polski: Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Łodzi. Częścią programu jest również rozwijanie lokalnych społeczności muzycznych oraz wsparcie mobilności menadżerów i zespołów – tak, aby swobodnie mogli przemieszczać się i prezentować na naszych wydarzeniach partnerskich, także zagranicznych (takich jak festiwale czy showcase’y). Program dla zakwalifikowanych uczestników jest darmowy.

Kuratorami projektu są doświadczeni artyści i menadżerowie: Leszek Biolik, Daga Gregorowicz (Dagadana) Paweł Hordejuk (Happysad), Agata Trafalska (Kortez).

Głównym organizatorem jest Centrum Kultury Dworek Białoprądnicki przy wsparciu finansowym Wydziału Kultury Gminy Miejskiej Kraków. Za współpracę merytoryczną i promocyjną odpowiada fundacja Krakowska Scena Muzyczna. Za projekt w miastach partnerskich odpowiadają Katowice Miasto Ogrodów, Łódzkie Centrum Wydarzeń, Wydział Kultury Miasta Poznań oraz Krakowskie Biuro Festiwalowe. Całość projektu współfinansowana jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Zwieńczeniem konferencji Tak Brzmi Miasto był koncert zespołu Kraków Street Band. Formacja krakowska nie tylko z nazwy. Stylistyka, nastrój i “duch” tej muzyki był bardzo krakowski, mimo, że teksty piosenek były w języku angielskim. Wcześniej słuchałem ich, podobali mi się … ale teraz, po koncercie stałem się ich wielkim fanem. Zakupiłem też ich najnowszą płytę Going Away, która tylko potwierdziła moje koncertowe odczucia. Muzycy obdarzenie wielkim talentem i jednocześnie dużą kulturą muzyczną (co nie zawsze chodzi w parze), jednocześnie posiadający tak zwaną osobowość sceniczną. Dopisuję Kraków Street Band do mojej prywatnej listy zespołów, zasługujących na dużo większą popularność.

  • W publikacji wykorzystano materiały prasowe organizatora.

Poniżej, kilka zdjęć z dnia drugiego ….

Foto © Iwona Kurczab i Andrzej Wodziński – Muzyczny Kraków

Share

podobne publikacje