Dianne Reeves – koncert w Krakowie

Dianne Reeves jest jedną z najwybitniejszych wokalistek jazzowych. Rezultatem jej zapierającej dech w piersi wirtuozerii, zdolności improwizacji oraz unikalnych stylizacji jazzowych i R&B jest nagroda Grammy za najlepszy wokal jazzowy, którą otrzymała trzy razy z rzędu.

W sześciokrotnie nominowanym przez Akademię Filmową „Good Night, and Good Luck” George’a Clooneya, wokalistka wygrała czwartą z pięciu Grammy dla najlepszej wokalistki jazzowej tym razem za ścieżkę dźwiękową do filmu. Nagrywała i występowała z Wyntonem Marsalisem i orkiestrą Lincoln Center Jazz Orchestra. Grała także z Chicago Symphony Orchestra prowadzoną przez Daniela Barenboima i była solistką na koncertch z Sir Simonem Rattleem i Filharmonią Berlińską. Została pierwszą Dyrektor Kreatywną Katedry Jazzu Filharmonii w Los Angeles i pierwszą wokalistką, która kiedykolwiek wystąpiła w słynnej Walt Disney Concert Hall. Reeves współpracowała z legendarnym producentem Arifem Mardinem (Norah Jones, Aretha Franklin) przy nagrodzonym Grammy albumie „A Little Moonlight“. Jej świąteczny album „Christmas Time is Here“ został zrecenzowany przez Bena Ratliffa z The New York Times tak: „Pani Reeves, wokalistka jazzowa o zaskakujących umiejętnościach, wykonuje zadanie poważnie; to jeden z najlepszych jazzowych albumów bożonarodzeniowych, jakie słyszałem. ”

W ostatnich latach Reeves odbyła tournée po świecie, w tym także w ramach programu „Sing the Truth”, muzycznej celebracji Niny Simone, w której uczestniczyły również Liz Wright i Angelique Kidjo. Często występowała w Białym Domu, m.in. podczas uroczystej kolacji wydanej przez Prezydenta Obamę dla Prezydenta Chin.

Ostatni album Reeves, „Beautiful Life“, zdobył w 2015 roku Grammy za najlepszy wokalny album jazzowy. Płyta została wyprodukowana przez Terri Lyne Carrington, a występują na niej również Gregory Porter, Robert Glasper, Lalah Hathaway i Esperanza Spalding. W styczniu 2015 Reeves razem z Paulem Simonem, Jamesem Taylorem i Bobby McFerrinem zagrali koncert w hołdzie Michael’owi Breckerowi w Jazz at Lincoln Center.

  • Bilety w cenach: 69 zł (strefa E), 99 zł (strefa D), 129 zł (strefa C), 159 zł (strefa B), 199 zł (strefa A)
    Bilety dostępne na: www.goodtaste.bilety24.pl, www.eventim.pl oraz w sklepach sieci Empik, Saturn, Media Markt i Media Expert. Uwaga! Zakup biletów poza autoryzowanymi punktami sprzedaży (Facebook, aukcje internetowe itp.) stwarza ryzyko zakupu biletów nieoryginalnych lub nieważnych, które nie umożliwią wejścia na koncert.

źródło informacji:
Materiały prasowe organizatora | dokładamy wszelkich starań aby szanować prywatność i prawa autorskie. Jeśli jednak nasza publikacja narusza czyjeś prawa, prosimy o informację – treść zostanie bezzwłocznie usunięta.

XI Międzynarodowy Festiwal Perkusyjny „Źródła i Inspiracje” – Reaktywacja!

Miałem zaszczyt i wielką przyjemność relacjonować „Finałowy koncert X Międzynarodowego Festiwalu Perkusyjnego „Źródła i Inspiracje” (tu znajduje się publikacja) w listopadzie 2014 roku. Dlaczego użyłem stwierdzenia „wielką przyjemność”??? Wystarczy przeczytać moją relację

Oto fragment końcowy mojego tekstu, muszę dodać, że był to jeden z najlepszych koncertów akademickich jakie dane mi było wysłuchać.

„Oprócz słuchania muzyki, wielką radość sprawiła mi atmosfera jaka panowała na tym koncercie. Ale temu nie można się dziwić – byli tam ludzie, dla których muzyka znaczy bardzo, bardzo wiele.

Teraz powinna być laurka … ale jej nie będzie. Słuchając wystąpień Pana profesora Jana Pilcha na tym koncercie i na koncercie 16 lipca, odnoszę wrażenie że nie jest On osobą „laurkolubną”. I tak wszyscy wiedzą „kto”, „kiedy”, „jak” i „gdzie”.

Koncert zakończył 10 letni cykl Międzynarodowych Festiwali Perkusyjnych organizowanych przez Akademię Muzyczną w Krakowie. Następnego Festiwalu już nie będzie … Ale przyroda nie znosi próżni, myślę że już niedługo pojawi się nowy projekt. „

Tak, przyroda nie znosi próżni i oto Międzynarodowy Festiwal Perkusyjny „Źródła i Inspiracje” zostaje reaktywowany. Myślę, że kontynuacja Festiwalu to bardzo informacja dla wszystkich jego uczestników a także fanów, do których należy piszący te słowa.

Poniżej znajduje się informacja otrzymana z Akademii Muzycznej w Krakowie, którą z największą przyjemnością publikuję:

Na skutek wielokrotnych próśb i sugestii bardzo wielu osób podejmujemy próbę przywrócenia do życia krakowskiego festiwalu perkusyjnego „Źródła i Inspiracje”, którego ostatnia edycja odbyła się w 2014 roku. Powołany do życia przed dziesięciu laty przez Jana Pilcha – perkusistę i wykładowcę Akademii Muzycznej w Krakowie – znalazł swój dom w murach krakowskiej Uczelni.

I tym razem tak będzie. Planowane są cztery koncerty w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej przy ul św. Tomasza 43. Program całego wydarzenia jest jeszcze w trakcie dopracowywania ostatnich szczegółów. Wiadomo już na pewno, że 25 września w ramach Prologu do festiwalu, wystąpi w Krakowie po raz pierwszy dwoje wybitnych perkusistów amerykańskiej awangardy: Joey Baron i Robin Schulkowsky, z którymi po koncercie będzie można się spotkać i porozmawiać o tworzonej przez nich muzyce.

W październiku zaś usłyszymy dwie grupy perkusyjne: Debrecen Percussion Group pod kierownictwem Istvána Szabó z Wegier oraz Persecussio Group z Walencji pod wodzą Manela Ramady. Wystąpi także duet wybitnie uzdolnionych młodych perkusistów z Krakowa: Jakub Kołodziejczyk i Paweł Dyyak. Specjalnie na ten festiwal przygotowywany jest koncert, w którym udział wezmą perkusiści związani z Akademią Muzyczną – jej absolwenci i wykładowcy. Projekt pod nazwą The Drummers of Kraków, związany z obchodami 10-lecia istnienia Katedry Jazzu w Akademii, nawiązuje do pamiętnego koncertu szwajcarskiej grupy The Drummers, kierowanego przez Pierre’a Favre’a. Planowany jest także koncert poświęcony muzyce etnicznej, którego gośćmi tym razem będą: Pete Lockett i One World International Projeckt Grzecha Piotrowskiego. W tym roku będziemy także współpracować z klubem Strefa Etno, gdzie odbywać się będą wieczorne drum-sessions i koncerty klubowe. Poza osobą Pete Locketta, wykonawcy nie należą z pewnością do tzw. „gwiazd” znanych zwłaszcza w obiegu branżowym, czy komercyjnym. Krótko mówiąc, chcemy pokazywać perkusję w bardzo różnych kontekstach i głównie przez pryzmat ciekawej muzyki, tworzonej przez nie zawsze znanych szerszemu ogółowi, ale wartych poświęcenia uwagi, interesujących artystów. Już dzisiaj bardzo serdecznie zapraszam na wszystkie festiwalowe wydarzenia!

prof. dr hab. Jan Pilch
Dyrektor Festiwalu

www.janpilch.com/festiwal/pl

 

Program XI Festiwalu Perkusyjnego (2017)
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Krakowie, ul. św. Tomasza 43

25 września (poniedziałek)
19:00 Koncert – Prolog
Joey Baron, Robin Schulkowsky – perkusja

19 października (czwartek)
19:00 Koncert „The Drummers of Kraków”
The Drummers of Kraków:
– Qba Janicki
– Groove Brothers
– Wojciech Fedkowicz, Jacek Fedkowicz, Mateusz Pałka, Max Olszewski,
Jan Pilch, Łukasz Żyta, Maciej Hałoń

20 października (piątek)
11:00-13:00 Warsztatowe próby otwarte
– Debrecen Percussion Group
– Persecussio Group
19:00 Koncert „ Percussion Chamber Music”
– Jakub Kołodziejczyk i Paweł Dyyak
– Debrecen Percussion Group (prowadzenie: István Szabó – Węgry)
– Persecussio Group (prowadzenie: Manel Ramada – Walencja)

21 października (sobota)
10:00 Warsztaty
– Pete Lockett – perkusja i instrumenty perkusyjne
12:00 Warsztaty
– Adeb Chamoun (Syria) – bębny ramowe, riqq
19:00 Koncert „Drums Around the World”
Drums Around the World:
– Pete Lockett – perkusja, instrumenty perkusyjne
– Grzech Piotrowski „One World International Project”
Adeb Chamoun (Syria) – bębny ramowe, riqq
Rasm Al-Mashan (Yemen) – wokal
Buba Kuyateh (Gambia) – kora
Marcin Lamch – kontrabas
Grzech Piotrowski – sax

  • Bilety na koncerty w cenie 40(N) i 20(U), sprzedaż na godzinę przed koncertem

Trombone Shorty & Orleans Avenue – 8 listopada, ICE Kraków

8 listopada czeka nas wielka sensacja muzyczna! W ICE Kraków wystąpi Trombone Shorty & Orleans Avenue. Trombone Shorty, czyli Troy Michael Andrews to jeden z najbardziej popularnych artystów amerykańskich poruszających się w muzyce soul, funk, hip hop, jazz, blues, pop – ogólnie R&B.

Śpiewa oraz gra na puzonie i trąbce. Razem ze swoim energetycznym zespołem Orleans Avenue w kapitalny sposób łączy tradycyjną muzykę Nowego Orleanu z nowoczesnymi stylami. Trombone Shorty współpracował w przeszłości z wieloma gwiazdami z m.in. Lenny Kravitzem, U2, Green Day. Na koncercie w Krakowie będzie promował utwory z najnowszej płyty Parking Lot Symphony wydanej dla wytwórni Blue Note Records. W Polsce wystąpił dotychczas tylko raz – dwa lata temu w Tauron Arenie przed zespołem Foo Fighters zbierając znakomite komentarze.

Koncert jest organizowany przez Cracovia Music Agency w ramach cykli Świat Wielkiej Muzyki i ICE JAZZ oraz Festiwalu Krakowskie Zaduszki Jazzowe Plus+.

Bilety dostępne na ticketpro.pl, eventim.pl, w InfoKraków ul. św. Jana 2 oraz w biurze organizatora ul. Karmelicka 52/1.

Koncert: 8 listopada 2017 o godz. 20:00 w ICE Kraków

Więcej informacji o zespole i projekcie:

 

źródło informacji:
Materiały prasowe organizatora | dokładamy wszelkich starań aby szanować prywatność i prawa autorskie. Jeśli jednak nasza publikacja narusza czyjeś prawa, prosimy o informację – treść zostanie bezzwłocznie usunięta.

Sacrum Profanum – Improwizacje

„Muzyczka/Samotność dźwięków” (01.10, 18.00, ICE Kraków) to przedostatni koncert Festiwalu Sacrum Profanum, kiedy to wydarzy się coś niepowtarzalnego. W programie – improwizacje oparte na kompozycjach i  improwizacje do kompozycji elektronicznych w wykonaniu Evana Ziporyna, Adriena Lambineta, Kamila Szuszkiewicza, Mikołaja Pałosza i Kuby Sokołowskiego, a także samego Tomasza Stańko. Koncertowi przyjrzał się Rafał Zbrzeski z Lizard Magazyn i Radio Kraków.

Współczesna muzyka poważna i muzyka improwizowana (niekoniecznie ta wywodząca się z jazzu) od dawna pozostają w ścisłym związku i wzajemnie na siebie wpływają. Najwięksi dwudziestowieczni kompozytorzy nie stronili od współpracy z improwizatorami – by wspomnieć tylko o wspólnych przedsięwzięciach Krzysztofa Pendereckiego i Dona Cherry’ego czy Johna Cage’a i Hermana Poole’a Blounta – jednego z największych jazzowych innowatorów, szerzej znanego pod przybranym imieniem Sun Ra.

Podczas koncertu Muzyczka/Samotność dźwięków, który odbędzie się w ramach tegorocznej edycji festiwalu Sacrum Profanum dwa muzyczne światy połączą się po raz kolejny. W części pierwszej występu bazę do zbudowania przestrzeni, w której rozegra się improwizacja będą stanowiły utwory jednego z najwybitniejszych polskich kompozytorów XX wieku – Henryka Mikołaja Góreckiego. Ich interpretacji podjęli się artyści, których publiczności Sacrum Profanum nie trzeba szczegółowo przedstawiać. Adrien Lambinet, Kamil Szuszkiewicz, Mikołaj Pałosz, Kuba Sokołowski i kierownik muzyczny przedsięwzięcia Evan Ziporyn niejednokrotnie udowodnili, że nie ma dla nich muzycznych granic, których nie dałoby się przekroczyć. W części drugiej koncertu legendarny polski trębacz i jeden z najważniejszych przedstawicieli europejskiej szkoły jazzu – Tomasz Stańko, wejdzie w dźwiękowy dialog z muzyką elektroakustyczną. Polski wkład w powstanie i rozwój tego gatunku wciąż pozostaje niedoceniony, a przecież na inspirację twórczością jednego z czołowych polskich kompozytorów nurtu elektroakustycznego – Eugeniusza Rudnika, powołuje się miedzy innymi Richard David James wydający albumy pod pseudonimem Aphex Twin. Nokturn Rudnika usłyszmy na finał koncertu, wcześniej zabrzmi kompozycja Solitude of Sounds Tomasza Sikorskiego, który jest uważany za pierwszego polskiego przedstawiciela minimalizmu oraz Serial – jedyny utwór, który Tomasz Stańko stworzył we współpracy ze Studiem Eksperymentalnym Polskiego Radia. Nie są to utwory, których często można posłuchać na żywo, co czyni z krakowskiego koncertu wydarzenie, o którym już teraz można powiedzieć, że będzie unikalne.

Dobór artystów, którzy wystąpią scenie teatralnej Centrum Kongresowego ICE Kraków pozwala mieć ogromną nadzieję, że publiczność będzie miała okazję być świadkami niecodziennego i wysoce ekscytującego muzycznego spektaklu. Oczywiście nie powinniśmy zakładać niczego a priori, bowiem improwizacja to nie tylko piękna i dająca satysfakcję sztuka, to także ryzyko podejmowane za każdym razem gdy muzycy pojawiają się na scenie by stworzyć muzyczne „tu i teraz”. Słuchacze decydują się na to ryzyko razem z nimi, w pewnym sensie podejmując grę i przyjmując jej zasady. Tak jak nie ma koncertu bez artysty, nie ma go też bez odbiorcy oraz wzajemnej komunikacji, która najpełniej przejawia się w zatarciu lub całkowitym zniesieniu niewidzialnej a czasem trudnej do przekroczenia linii dzielącej scenę od widowni. Podczas krakowskiego koncertu będzie można usłyszeć artystów, którzy po wielokroć udowodnili, że z całą pewnością ich na to stać. Co naprawdę się wydarzy okaże się pierwszego października, gdy ostatni dźwięk przestanie rozbrzmiewać w Sali Teatralnej Centrum Kongresowego ICE Kraków, ale i wtedy każdy ze słuchaczy inaczej będzie odczuwał to co usłyszał. Tu leży klucz do piękna tej muzyki – słuchamy tego samego, ale każdy słyszy i odbiera w nieco inny sposób, każdy z odbiorców wspólnie z artystami inaczej buduje owo „tu i teraz”.

 

źródło informacji:
Materiały prasowe organizatora, tekst: Rafał Zbrzeski Lizard Magazyn/Off Radio Kraków/Radio Kraków | dokładamy wszelkich starań aby szanować prywatność i prawa autorskie. Jeśli jednak nasza publikacja narusza czyjeś prawa, prosimy o informację – treść zostanie bezzwłocznie usunięta.

Miasto Skarbów – wrażenia po premierowym odcinku

13 września 2017 roku, swoją krakowską premierę miał serial Miasto Skarbów, a dzień później produkcja pojawiła się wśród jesiennych nowości TVP. Pierwszy odcinek wprowadził widzów w świat wspaniałych dzieł sztuki i konfliktu pomiędzy siostrami.

Miasto Skarbów to opowieść o dwóch siostrach, pochodzących z szanowanego krakowskiego domu. Zadaniem Alicji jest ściganie przestępców zajmujących się kradzieżą dzieł sztuki. Natomiast Ewa to jedna z ważniejszych postaci grupy przestępczej, rabującej cenne obrazy. Siostry stoją po przeciwnych stronach barykady. Ich relacje są skomplikowane także ze względu na bujną przeszłość. Obie kobiety połączą jednak interesy.

Pomimo tego, że akcja obraca się wokół dzieł sztuki, to nie one przykuwają największą uwagę. Skomplikowana historia relacji między inteligentnymi i ambitnymi kobietami może przyciągnąć fanów kina psychologicznego, a świat fałszerzy i pogoni za wielkimi pieniędzmi skusi wielbicieli kina sensacyjnego.
Tempo rozwijania się wydarzeń nie jest specjalnie szybkie a spora ilość postaci wnosi lekki chaos w fabułę. Twórcy od razu wprowadzili widzów w sam środek akcji. Na razie historia nie nudzi, a w kolejnych tygodniach serial powinien się rozkręcić, bo ma ku temu wielki potencjał.

Kraków to miasto artystów i specyficznej atmosfery. Fakt, że produkcja powstała w tym miejscu z pewnością przemawia na jej korzyść. Bardzo dobrze udało się pokazać wspaniałe wnętrza i oddać klimat tego tajemniczego miasta. Pracownie malarskie, muzea, starodawne kamienice, międzywojenne wille, nowohuckie plenery – to tylko niektóre z lokalizacji, które będziemy mogli zobaczyć. Nie sposób oderwać wzroku od ciekawych kadrów. Podoba mi się również sposób, w jaki przedstawiono dzieła sztuki. Wszystko wygląda bardzo naturalnie. Muszę jednak podkreślić, że ci, którzy spodziewali się przesłodzonego obrazu Krakowa i jego nachalnej reklamy, mogą być zaskoczeni, bo nic takiego nie ma miejsca. Świat bohaterów jest niebezpieczny, a więc wykreowano niezwykle mroczną atmosferę.

W oczy rzuca się również bardzo dobra obsada, m.in. Aleksandra Popławska, Magdalena Różczka, Adam Ferency, Piotr Głowacki. Mam jednak sporo zastrzeżeń do dźwięku. Muzyka, choć piękna, momentami przytłaczała a dialogi niejednokrotnie były niezrozumiałe i z tego względu niezbyt przekonujące.

Pomimo pewnych mankamentów w pierwszym odcinku, kilka pomysłów wygląda bardzo interesująco. Nowy serial został dość entuzjastycznie przyjęty przez odbiorców. Odnosi się wrażenie, że Miasto Skarbów było tworzone według najlepszych wzorców. Reżyserzy – Marcin Ziębiński i Piotr Jaworski postarali się o to, aby stworzyć produkcję inną niż te, które do tej pory mogliśmy oglądać w polskiej telewizji.

Kolejne 12 odcinków pokaże, czy serial zapowiadany jako hit jesiennej ramówki wykorzysta ogromny potencjał i wniesie coś nowego.

Aukcja Koni Arabskich w Michałowicach – konie jak muzyka

Otóż – nie jestem „koniarzem” i nigdy nie siedziałem na koniu. Nigdy nie odczuwałem potrzeby jeżdżenia na innej istocie … jakoś tak.

Natomiast, podziwiam konie. To piękne zwierzęta. Służą człowiekowi bez protestu od wieków. Konie arabskie są wyjątkowo piękne. To cud natury …

A swoją drogą, zastanawiam się co by napisał koń o człowieku – gdyby pisać umiał?

Koniarzem nie jestem ale na Aukcji Koni Arabskich w Michałowicach byłem w towarzystwie ludzi znających się na rzeczy. Jest to wydarzenie z wielką przyszłością i potencjałem. Frekwencja pokazała, że takie wydarzenie jest bardzo mile widziane – sam pojawię się tam za rok.

Aukcja Koni Arabskich w Michałowicach – 8 // 10 września 2017.

Poniżej kilka zdjęć „pstrykniętych przy okazji”, pod tytułem „koń i człowiek ….”  (a może na odwrót „człowiek i koń”???). Zawsze fascynuje mnie relacja pomiędzy człowiekiem i zwierzęciem.

Foto © Andrzej Wodziński – Muzyczny Kraków | Jeśli publikowane zdjęcia naruszają czyjeś prawa, prosimy o informację – treść zostanie bezzwłocznie usunięta.

 

Simon Phillips z grupą Protocol IV – Klub Studio, 4 listopada

Jeden z najsłynniejszych perkusistów świata rocka i fusion – członek grupy Toto – Simon Phillips wystąpi ze swoją grupą Protocol IV w klubie Studio w sobotę 4 listopada 2017 o godz. 20:00!

Simon Phillips jest bez wątpienia jednym z najbardziej cenionych i szanowanych perkusistów w świecie, a jego styl wyróżniają nie tylko talent techniczny, ale i wrażliwość. W muzyce rockowej, fusion, world music, w jazzie Simon w swojej grze aplikuje tę samą precyzję i intensywność, nigdy nie brakuje w niej uczuć, emocji.

Profesjonalna kariera Simona rozpoczęła się w wieku 12 lat, kiedy nagrywał z dixielandowym zespołem ojca, Sida. W wieku 16 lat dołączył do londyńskiej ekipy produkcyjnej „Jesus Christ Superstar”. Wkrótce po tym stał się jednym z najbardziej znanych w Londynie perkusistów sesyjnych. Tuż po dwudziestce rozpoczął drogę ku szczytom kariery.
Do dziś dzielił scenę z największymi: David Gilmour, Mick Jagger, The Pretenders, Whitesnake, The Who, Jeff Beck, Jack Bruce, Peter Gabriel, Joe Satriani, Tears for Fears, Judas Priest, Roxy Music, Michael Schenker, Al Di Meola, Pete Townshend, Robert Palmer.

W 1988r. Simon nagrał swój pierwszy album “Protocol”, na którym znalazły się jego autorskie kompozycje. Kolejny album live po którego wydaniu otrzymał propozycję dołączenia do zespołu Toto na ich trasie koncertowej “Kingdom Of Desire” pochodzi z 1992r.

W 1995r. Simon nagrał swój trzeci solowy album “Symbiosis”, dwa lata później – “Another Lifetime”, po czym z zespołem ruszył w trasę po Europie i Japonii. Jej efektem był kolejny album live “Out Of The Blue”, wydany w 1998r., następnie w 1999r. wyszedł studyjny “Vatage Point”, którym Phillips dokonał ostrej zmiany stylistycznej w kierunku czystego jazzu.

Poza działalnością muzyczną bębniarz wszedł w nowe tereny produkcji muzycznej, roczpoczynając w Londynie współpracę z Mike’m Oldfieldem (nagrali razem trzy albumy). Phillips koprodukował również wydawnictwa Toto – nagrywanie kolejnego albumu “Falling In Between” rozpoczęło się w lutym 2005r. w studio Simona, Phantom Recordings. Dzielił obowiązki producenta i inżyniera dźwięku z rolą perkusity i kompozytora, a także siadał za konsoletą na zmianę z Lukatherem i Paichem. Wydanie płyty miało miejsce rok później. Zespół ruszył w trasę obejmującą 177 koncertów w 31 krajach!

W 2009r. roku Simon ponownie sformował swój solowy zespół i koncertował w Japonii. Następnie połączył siły ze swoim przyjacielem Phillippem Saisse i wspólnie stworzyli PSP z Pino Palladino. W 2010r. wspierał Michaela Schenkera podczas  jego japońskiego tournée. W tym samym roku występował z Trilokiem Gurtu i Big Bandem NDR we wspaniałym projekcie, którego efektem końcowym była płyta “21 Spices” – mieszanka muzyki indyjskiej, world music i jazzu. Jak gdyby perkusista nie był dość zajęty w 2010 roku, dołączył do Hiromi Trio Project (Hiromi Uehara, Anthony Jackson). Nagrali cztery płyty, koncertowali po całym świecie przez 6 lat. Po 25 latach od wydania pierwszego solowego albumu Simona, ukazał się „Protocol II”, na którym wybrzmieli: Andy Timmons (gitara), Steve Weingart (klawisze) i Ernest Tibbs (bas). Zespół pod nazwą „Protocol II” grał w Europie, USA i Japonii.
Na początku 2014r. Simon poczuł, że po 21 latach wspólnej kariery nadszedł czas opuścić Toto. Jego „Protocol III” znowu ruszył w trasę.

Nowa płyta zarejestrowana w nowym składzie, jako Protocol IV, ukaże się w październiku 2017r. (Greg Howe – gitara, Dennis Hamm – klawisze i Ernest Tibbs – bas.

 Simon Phillips z grupą Protocol IV – klub Studio w Krakowie, ul. Budryka 4, sobota, 4 listopada 2017 o godz. 20:00

Bilety w cenach 80/100 zł dostępne:

InfoKraków ul. Św. Jana 2,

 biuro organizatora ul. Karmelicka 52/1.

Online:

 

źródło informacji:
Materiały prasowe organizatora | dokładamy wszelkich starań aby szanować prywatność i prawa autorskie. Jeśli jednak nasza publikacja narusza czyjeś prawa, prosimy o informację – treść zostanie bezzwłocznie usunięta.

51. Międzynarodowy Festiwal Dni Muzyki Organowej w Krakowie

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej zainauguruje 51. Międzynarodowy Festiwal Dni Muzyki Organowej w Krakowie. W  sobotę, 16 września br. o godz. 18.00, w wykonaniu zespołu pod batutą włoskiego dyrygenta Massimiliano Caldiego zabrzmią utwory Mascagniego, Surzyńskiego i Mendelssohna. Bohaterką wieczoru będzie zaś znakomita organistka – Hanna Dys.

Koncert inauguracyjny z udziałem Orkiestry Filharmonii Krakowskiej to ukłon w kierunku wielkiej symfoniki (w programie V Symfonia d-moll zwana Reformacyjną Felixa Mendelssohna) oraz możliwość zaprezentowania organów w kontekście orkiestry symfonicznej (w Koncercie na organy i orkiestrę g-moll Mieczysława Surzyńskiego, z partią solowa wykonaną przez Hannę Dys). To także czas na sprzyjanie sentymentom włoskim pod batutą maestro z Italii – koncert 16 września otwiera ukochane przez szereg melomanów Intermezzo z opery Pietro Mascagniego Rycerskość wieśniacza.

Kolejny zaś wieczór w ramach Dni Muzyki Organowej, jaki odbędzie się we wtorek 19 września o godz. 19.30 w Filharmonii Krakowskiej, poświęcony jest pamięci Zbigniewa Wodeckiego. Na estradzie Filharmonii wystąpią wirtuoz trąbki Robert Majewski oraz organów – Jan Bokszczanin. Hasło wieczoru „Zacznij od Bacha” to nie tylko tytuł wspanialej piosenki jego autorstwa, ale także główne przykazanie organmistrzowskie. Zbigniew Wodecki z humorem podkreślał, że „jak się chce zrobić karierę, warto podeprzeć się znanym nazwiskiem”, sam jednak – jako wybitny i wszechstronny muzyk – autentycznie doceniał twórczość tego kompozytora. W programie koncertu, obok utworów Bacha i Wodeckiego, pojawią się także kompozycje Włodka Pawlika, Pawła Łukaszewskiego i Arvo Pärta, główną część koncertu wypełni jednak twórczość wybitnego polskiego jazzmana Krzysztofa Komedy, autora znanej na całym świecie muzyki filmowej, ale również kompozycji Memory of Bach.

Międzynarodowy festiwal Dni Muzyki Organowej w Krakowie to jeden z najstarszych i najbardziej renomowanych festiwali muzycznych w Europie. Został powołany do życia w 1966 roku przez Filharmonię im. Karola Szymanowskiego oraz Państwową Wyższą Szkołę Muzyczną w Krakowie. Od 51 lat Festiwal przybliża publiczności bogactwo dawnej i współczesnej muzyki organowej, której towarzyszą koncerty kameralne, symfoniczne i oratoryjne.

Inicjatorami Dni Muzyki Organowej w 1966 roku byli Henryk Czyż, dyrektor artystyczny Filharmonii Krakowskiej oraz prof. Eugenia Umińska,  ówczesny rektor Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Krakowie. Patronem Festiwalu jest prof. Bronisław Rutkowski (1898–1964), organista, pedagog, krytyk muzyczny, dyrygent i kompozytor oraz twórca polskiej szkoły organowej.

Festiwal gościł najwybitniejszych wirtuozów polskiej i światowej organistyki. Występowali tu zarówno Marie-Claire Alan, Jennifer Bate, Guy Bovet, Josef Bucher, Olivier Latry, Simon Preston, Lionel Rogg, Daniel Roth, Almut Rössler, David Titterington, Gillian Weir, jak również Joachim Grubich, Andrzej Białko, Jan Jargoń, Józef Serafin, Julian Gembalski, Roman Perucki oraz Andrzej Chorosiński. Prezentowany był szeroki repertuar literatury organowej obejmujący dzieła od renesansu aż do muzyki współczesnej.

Od roku 2014 organizatorem Dni Muzyki Organowej jest Fundacja Ars Organi im. Bronisława Rutkowskiego przy współpracy Filharmonii im. Karola Szymanowskiego oraz Katedry Organów Akademii Muzycznej w Krakowie.

51. Międzynarodowy Festiwal Dni Muzyki Organowej w Krakowie, 16 – 19 września 2017

Bilety: 35, 25 zł
Kasa biletowa:  wt.-pt. godz. 10-14, 15-19,
soboty i święta – godzinę przed koncertem
 

źródło informacji:
Materiały prasowe organizatora, foto: Łukasz Tokarski | dokładamy wszelkich starań aby szanować prywatność i prawa autorskie. Jeśli jednak nasza publikacja narusza czyjeś prawa, prosimy o informację – treść zostanie bezzwłocznie usunięta.

4. Krakowska Jesień Muzyczna // 1-4 października 2017

Wyjątkowi artyści i najpiękniejsze utwory kameralnej muzyki klasycznej! Stowarzyszenie Artystyczne ,,Porta Musicae” oraz Filharmonia im. Karola Szymanowskiego w Krakowie mają radość zaprosić na cztery niezwykłe spotkania z muzyką kameralną.

Program czwartej edycji Krakowskiej Jesieni Muzycznej zakłada prezentację dzieł polskich i zagranicznych kompozytorów, w tym jedno prawykonanie światowe utworu napisanego specjalnie dla występujących artystów. Festiwal zainauguruje koncert Petera Jablonskiego, jednego z najwybitniejszych koncertujących obecnie pianistów, który wraz ze swoim bratem Patrikiem wykonają program na dwa fortepiany prezentujący utwory Mozarta, Gershwina i Strawińskiego. Podczas festiwalu wystąpi również Bukolika Piano Trio z niezwykle ciekawym programem pokazującym różne oblicza tria fortepianowego w kontekście dzieł muzyki polskiej XX wieku. Trzeciego dnia zaprezentuje się Laureat I Nagrody oraz Nagrody Fundacji BieleckiArt dla Osobowości Artystycznej Międzynarodowego Konkursu Młodych Pianistów „Chopin pod Wawelem”, Ilja Domnins. Tegoroczny festiwal zamknie koncert duetu klarnetowo-fortepianowego w składzie Barbara Borowicz i Anna Miernik prezentujący program polski, od utworów Dobrzyńskiego po prawykonanie światowe utworu napisanego specjalnie dla artystek.

P r o g r a m   F e s t i w a l u

01.10.2017
Filharmonia Krakowska, Sala Koncertowa, 18:00
Peter Jablonski – fortepian
Patrik Jablonski – fortepian
W programie: Mozart/Grieg, Gershwin/Grainger, Strawiński

02.10.2017
Filharmonia Krakowska, Sala Złota, 19:30
BUKOLIKA PIANO TRIO
Roma Tic – skrzypce
Joanna Gutowska – wiolonczela
Anna Szałucka – fortepian
W programie: Haydn, Rachmaninow, Kulenty, Martin, Lutosławski, Górecki

03.10.2017
Filharmonia Krakowska, Sala Złota, 19:30
Ilja Domnins – fortepian
Laureat Międzynarodowego Konkursu Młodych Pianistów „Chopin pod Wawelem” oraz Nagrody Fundacji BieleckiArt dla Osobowości Artystycznej Konkursu
W programie: Mozart, Prokofiev, Chopin

04.10.2017
Filharmonia Krakowska, Sala Złota, 19:30
Barbara Borowicz – klarnet
Anna Miernik – fortepian
W programie: Dobrzyński, Fitelberg, Chyrzyński, Baird, Szałowski, Lampart, Penderecki

Bilety do nabycia na stronie internetowej Filharmonii oraz w kasie przy ulicy Zwierzynieckiej 1.

Więcej informacji na oficjalnej stronie internetowej Festiwalu:

 

 

źródło informacji:
Materiały prasowe organizatora | dokładamy wszelkich starań aby szanować prywatność i prawa autorskie. Jeśli jednak nasza publikacja narusza czyjeś prawa, prosimy o informację – treść zostanie bezzwłocznie usunięta.

„KFF na fali” – 42. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych 

Program filmowy 42. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych to 50 obrazów startujących w Konkursie Głównym, Konkursie Inne Spojrzenie i Konkursie Filmów Krótkometrażowych, ale również liczne sekcje pozakonkursowe. Są wśród nich Pokazy Specjalne, najnowsze produkcje filmowców związanych z Gdynią oraz filmy nagrodzone na 57. Krakowskim Festiwalu Filmowym.

Dzięki współpracy Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych z Krakowskim Festiwalem Filmowym zebrani w Gyni widzowie będą mieli szansę zobaczyć wybrane filmy nagrodzone w tym roku w Krakowie. W programie „KFF na fali” znalazły się trzy filmy dokumentalne oraz jedna animacja.

20 września program „KFF na fali” otworzy pokaz polskiego dokumentu, który na 57.KFF otrzymał wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie Dokumentalnym oraz oficjalną rekomendację do Europejskiej Nagrody Filmowej. „BEKSIŃSCY. Album wideofoniczny” w reżyserii Marcina Borchardta to poruszająca opowieść o skomplikowanych rodzinnych relacjach, odtworzona wyłącznie na podstawie materiałów archiwalnych, których autorem w większości był słynny polski malarz.

Kolejnego dnia festiwalu gdyńskie Multikino wypełnią dźwięki najlepszego muzycznego dokumentu tegorocznego KFF. Nagrodzony w Krakowie Złotym Hejnałem film Tilla Schaudera „Kiedy Bóg śpi” opowiada o niebezpiecznym zderzeniu religijnego radykalizmu z artystyczną wolnością wyrazu.

Na ostatnim pokazie w ramach „KFF na fali” pokazane zostaną: „Najbrzydszy samochód świata” nagrodzony zarówno przez Jury Konkursu Polskiego jak i reprezentację krakowskich studentów, oraz „Dziwny przypadek”, który przyćmił nie tylko polską ale i międzynarodową konkurencję w kategorii najlepszego filmu animowanego.

Wszystkie pokazy prezentowane w ramach „KFF na fali” zapowie dyrektor Krakowskiego Festiwalu Filmowego, Krzysztof Gierat.

BEKSIŃSCY. ALBUM WIDEOFONICZNY
20.09 14:30 Multikino – sala nr 3 (po seansie spotkanie z twórcami)

KIEDY BÓG ŚPI
21.09 14:30 Multikino – sala nr 4

DZIWNY PRZYPADEK
NAJBRZYDSZY SAMOCHÓD ŚWIATA
22.09 19:00 Multikino – sala nr 8

42. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni odbędzie się w dniach 18 – 23 września.

 

źródło informacji:
Materiały prasowe organizatora | dokładamy wszelkich starań aby szanować prywatność i prawa autorskie. Jeśli jednak nasza publikacja narusza czyjeś prawa, prosimy o informację – treść zostanie bezzwłocznie usunięta.